نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان
نوشته شده توسط : داتکو

باشگاه مشتریان یا برنامه وفاداری راهی جدید برای حفظ مشتریان قدیمی و جلب وفاداری مشتریان است. همان طور که میدانید مشتریان قدیمی سود آور تر از مشتریان جدید می‎باشند، اگر باشگاه مشتریان را اصولی پایه ریزی کنید می‌توانید درآمد مجموعه خود را تا 56% افزایش دهید.

اولین قدم برای راه اندازی باشگاه مشتریان وفادار

این است که بدانید جامعه هدفتان چه کسانی هستند؟

  • مشتریانی که شما را فراموش کرده اند
  • مشتریان ثابت فعلی شما
  • مشتریان جدید

شما باید به دقت بررسی کنید که اولویت با کدام دسته از مشتریان شما است و کدام مشتریان میتوانند سود بیشتری به مجموعه شما برسانند . بسیاری از کسب وکار ها یکی از موارد بالا را به عنوان هدف اصلی و موارد دیگر را به عنوان هدف های دوم وسوم در نظر می‌گیرند و متناسب با اولویت هایشان برنامه وفاداری را می‌نویسند.

 

دومین قدم برای راه اندازی باشگاه مشتریان وفادار

پیدا کردن یک تیم برنامه نویسی معتبر می‌باشد . بسیاری از مجموعه ها فقط به دنبال فروش محصولات خود هستند و به فکر مشتری نیستند . اگه نرم افزار باشگاه مشتریان شما به درستی پیاده سازی و اجرا نشود نه تنها سود، بلکه به مجموعه شما زیان هم می‌رساند.

 اما معیارهای یک تیم حرفه ای باشگاه مشتریان چیست؟

·        دانش و تجربه کافی
·        آشنایی با اصول نرم افزار نویسی
·        مهارت فنی

 

سومین قدم از مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان یا لویالتی

 استخراج و تحلیل نیازمندی های کسب و کار شماست. شما به احتمال زیاد تصویر مبهم و انتزاعی از نتیجه خواسته هایتان دارید و شاید ندانید دقیقا از نرم افزار باشگاه مشتریان خود چه میخواهید، ابتدا نیازمندی های خود را جمع آوری کنید حتی اگر نیازمندی های شما ناتمام و مبهم باشد . این نیازها توسط تخصصان نرم افزار باشگاه مشتریان تحلیل و بررسی می شوند و برای آنها سناریوهایی نوشته میشود .

 

در چهارمین قدم برای راه اندازی باشگاه مشتریان

تحلیل و بررسی سناریوهای پیشنهادی ارائه شده توسط تیم برنامه نویسی است . شما باید به دقت سناریو ها را بررسی کنید و با توجه به توضیحات ارائه شده تیم برنامه نویسی نرم افزار باشگاه مشتریان بهترین سناریو را برای کسب وکار خود انتخاب کنید .

سناریوی انتخابی شما توسط مهندسان نرم افزار پیاده سازی می‌شوند و روی سیستم های شما راه اندازی میشوند .

 

پنجمین قدم در راه اندازی باشگاه مشتریان

تست و بررسی کامل سیستم توسط خود شماست. شما در این قدم بایستی تمام قسمت های باشگاه مشتریان خود را به دقت تست کنید و ایراد های نرم افزار را پیدا کنید و به تیم برنامه نویسی ارجا دهید

آخرین قدم ارتقاء و توسعه نرم افزار وفاداری می‌باشد، در طی مراحل کار با نرم افزار لویالتی شما نیازمندی های جدید پیدا می‌کنید که در نسخه اولیه نرم افزار برنامه ریزی نکرده بودید، در این مرحله میتوانید نرم افزار را ارتقا و توسعه بدهید تا به بهترین روش به مشتریان خود بتوانید خدمات ارائه کنید.





:: برچسب‌ها: راه اندازی باشگاه مشتریان ، باشگاه مشتریان یا لویالتی ، باشگاه مشتریان وفادار ، لویالتی ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: